Hotel Activa

Krótko o saunach – rodzaje i zalecenia oraz etykieta saunowania.

Strefa saun Hotelu Activa*** to miejsce stworzone z myślą o osobach pragnących doświadczyć pełnego odprężenia i oczyszczenia dzięki niezwykłym właściwościom wody i temperatury. Oferta saun dostosowana jest do różnych potrzeb naszych gości, ale łączy ją to, że doskonale hartuje i oczyszcza organizm, zapewnia relaks, a jednocześnie pobudza procesy regeneracyjne.

Krótko o saunach – rodzaje i zalecenia oraz etykieta saunowania.

Hotelowa strefa saun – przestrzeń relaksu i odprężenia

Wybierz rodzaj sauny, który najlepiej Ci odpowiada, zamknij oczy, rozluźnij się i uspokój oddech… 

Sauna fińska

Sauna sucha, zwana także sauną fińską, jest najgorętszą z saun. Temperatura w niej wynos i od 90 do nawet 110 stopni C, a wilgotność nie przekracza 10%. Sauna poprawia stan psychiczny i fizyczny, relaksuje, odpręża i oczyszcza ciało, wzmacnia odporność i poprawia krążenie krwi. W naszym saunarium oferujemy dwa rodzaje sauny fińskiej: saunę fińską w połączeniu z aromaterapią olejkami eterycznymi oraz saunę fińską z drewna cedrowego.

Łaźnia parowa

Kąpiel w łaźni parowej działa odprężająco i orzeźwiająco, a połączenie niskiej temperatury (45-50 stopni C) i bardzo wysokiej wilgotność powietrza (100%) wpływa na doskonałą inhalację dróg oddechowych. Podczas kąpieli parowej połączonej z koloroterapią (naświetlanie odpowiednią barwą lub grą stopniowo zmieniających się barw) uzupełniamy niedobory energii, przez co sprawność organizmu wzrasta. Koloroterapia pozwala uzyskać równowagę energetyczną w okresie rekonwalescencji, optymalizuje procesy przemiany materii, pomaga pokonać stresy i zaburzenia snu, łagodzi ataki migreny.

Kabina "infrared"

Sauna na podczerwień zwana tez kabiną infrared to doskonała alternatywa dla osób, które nie mogą korzystać z tradycyjnej sauny. Promienie podczerwone nagrzewają ciało do głębokości ok. 4 cm, dając uczucie przyjemnego ciepła, przy temperaturze 40-60 stopni C. Seanse w saunie to świetny sposób na zgubienie zbędnych kilogramów, oczyszczenie organizmu z toksyn, utrzymanie zgrabnej sylwetki bez drastycznych diet i intensywnych ćwiczeń.

Polecamy zdrowe orzeźwienie po saunie: prysznic, bicze wodne, kubeł z zimną wodą. Zimny szok po seansie pozytywnie wpływa na jędrność skóry, poprawiając jej napięcie i elastyczność.

Krótko o saunach – rodzaje i zalecenia oraz etykieta saunowania.

Jak korzystać z saun czyli etykieta saunowania

  1. Przed skorzystaniem z sauny upewnij się o braku przeciwwskazań medycznych.

  2. Do sauny nie można wejść głodnym lub z pełnym żołądkiem.
  3. Przed wejściem do sauny należy się dokładnie umyć i wytrzeć do sucha. Wszystkie nałożone na ciało kosmetyki, utrudniają wydalanie potu. Należy ściągnąć biżuterię.

  4. Z sauny korzystamy nago, owijając się jedynie ręcznikiem.

  5. Wykonujemy 2-3 cykle składające się z 3 faz:

    • nagrzewanie ciała.
    • schładzanie ciała.
    • odpoczynek.
  6. Podczas saunowania należy unikać głośnych rozmów i śmiechów aby zachować atmosferę wyciszenia i relaksu.
  7. Warto uzupełniać płyny w celu uzupełnienia niedoborów wody i soli mineralnych utraconych podczas wypacania się. Zachęcamy do korzystania z naszego źródełka wody mineralnej.